Üniversite Nedir?


"Üniversite nedir, ne değildir?" diye birkaç soru kafanıza takılıyorsa, hemen cevap verelim. Lisede ezilip büzülmüş, terbiye edilmeye çalışılmış, genç yavrularımızın özgürce takıldığı yerdir diyebilirim. Ağır bir eleştirimidir, doğrumudur, yanlışmıdır bilemem. Yukarıdaki delikanlılar benim üniversiteden arkadaşlarım. Hepsini sever sayarım. Her gün 50 kilometreyi onları görmek ve boş boş zaman geçirmek için harcıyorum. Geri kalan zamanlarda ise ders yapıyorum. Hocalar anlatıyor bizde dinlemeye çalışıyoruz. Vize haftamız vardı, geçen hafta. İçimden "keşke her hafta vize haftası olsun" dedim. Taa ki temel elektronik dersinden bomboş kağıt verene kadar. Dersimize Şadi Evren ŞEKER giriyor. Eğer kendisine bir selam vermek isterseniz buradan sitesine bakabilirsiniz.

Üniversite nedir? Emekçiden oğlunu sömürerek para kapma kurum ve kuruluşudur. Fotokopi parası, özel ders, özel kurs, harç neyin parası, yemek ve yol. Daha ne olsun ki? Bir öğrenci başlı başına Türkiye Cumhuriyeti Merkez Bankası Darphane temsilcisi. Kimliği bile var. Okula girerken turnikedeki yere sürtmek için.

Üniversite nedir? Çocuğun anne-baba yarısı öğretmenlerinin yerine umursamaz yan komşunun (öğretim görevlisi) olduğu bir kurum. Ağzında sigara ile rahat rahat dolaşabildiğin, esrar ve kokainin kol gezdiği bağımsız bir platformdur. İstediğin saat alkol alabileceğin bir kuruluş, aynı zamanda kariyer aracıdır.

Üniversite nedir? İş ararken aha ben burayı bitirdim ama adam olamadım dediğin kurumdur.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Üniversiteler ancak bu kadar güzel anlatılabilirdi. Katılmamak elde değil.